Thursday, April 30, 2015

Anbefalet - J. Christian Andersen


























  • Dansk
  • 29. april
  • 119 sider


Et reklamefremstød for et dansk kommunikationsbureau, som jeg fik tilsendt med posten - uden afsender; men man må vel gå ud fra, at det er bureauet selv. Det er ikke rocket science, hvor man når i dybderne med metodikker og modeller; men der er jo god viden i det, som er et af tidens helt store emner - kundetilfredshed!

Det er nemt at sige, at man stræber på at holde sine kunder tilfredse; men vi kender også alle historier, hvor det ikke fungerer - eller hvor det gør! Bogen giver en række konkrete eksempler - og dette, som selveste Richard Branson har refereret til er jo morsomt i al sin grusomhed. 














Det er en relativ nem fælde at falde i for en virksomhed ikke at lytte til kritik. Det sker desværre virkelig ofte - og i vores digitale verden kan det have vidtrækkende konsekvenser, når tingene pludselig bliver virale.

Som med al anden faglitteratur jeg læser i forbindelse med arbejde, er det tit bare en reminder af alt det logiske, som man jo godt ved. Men det er sundt at få mindet sig selv om det - og en lille aftens "studie" iblandet lidt humor er jo heller ikke dårligt!

2 comments:

Donald said...

Herlig text!
Han skal bare være glad for overhovedet at være kommet frem :)

Nille said...

Donald,

Ja, man må da sige, at han tager det med humor - og det er jo hylende morsomt at læse; selvom man kan forestille sig, hvilket mareridt den rejse må have været.