Sunday, October 19, 2014

Immortelle randonnée - Jean-Christophe Rufin



























  • Fransk
  • 16.-18. oktober
  • 278 sider
  • Dansk titel: Ikke oversat

Rufin er endnu en favorit hos mig; hans smukke historier og hans livsskæbne beundrer jeg - og det undrede mig derfor ikke spor, at netop han havde gået Caminoen - vejen til Santiago de Compostela i Spanien for at bruge det som en selvransagende og ikke helt spirituel rejse.

Rufin tog turen fra Frankrig - og som jeg skrev var det absolut ikke med et religiøst formål; snarere en pause! Ro fra hverdagen og til til at tænke over sin næste roman.

I bogen beskriver han såvel de praktiske overvejelser, og hvordan man griber det an - men stor humor og selvironi. Men også tankerne igennem de mange uger, hvor han vandrer alene - de personer, han møder og da hans kone endelig kommer for at gå de sidste hundrede kilometer sammen med ham.

Jeg grinede oprigtigt og morede mig over hans hændelser; men følte bestemt også samtidig storheden og sværheden i at gå denne tur. En fantastisk lille bog som altid fra Rufin!

No comments: