Wednesday, August 8, 2007

Den som blinker er bange for døden - Knud Romer



    • Danish
    • August 2007

Handlingen foregår i efterkrigstiden - og uden at være selvbiografisk er den det sikkert i nogen grad. Men hans fantasi har absolut heller ikke fejlet noget! Jeg synes, at det var ekstra pudsigt at den foregår i min fars fødeby - og jeg tilbragte mange barndomssomre på Marienlyst... som i starten af bogen endnu ikke er blevet til et sommerhusområde.

Jeg kan ikke genkende noget af byen i den, da jeg aldrig har levet der - men den giver et glimrende billede af efterkrigstidens Danmark.
---------------------------------------------------------------------------------
L'après-guerre dans une petite ville de province qui fût aussi la ville de naissance de mon père - et où j'ai passé des nombreuses étés au bord de la mer. C'est une autobiographie - mais un peu maquillée quand même. Néanmoins cela donne une image très véridique de la période des années 1940-70 au Danemark.

No comments: